Idag har det varit en märklig dag. Den började helt ok, med bus och full fart innan matte och lillhusse gav sig iväg igen på samma sätt som igår. Sen hade jag och husse det mysigt hela förmiddagen. Vi tog nån snabb tur ut lite nu och då eftersom husse envisas med att tala om för mig att fyrfota djur inte får kissa och bajsa inne. Kallt som attan ,-30 grader, då är det inte kul! När väl solen tittade fram blev det väl lite bättre men inte är det skönt ute!

Nåja, efter lunch och en powernap så dök det upp en kul filur. Det var kompis Bengan som skulle titta till mig medan husse var iväg på uppdrag. Tur att det finns kompisar, för inte ville husse  ju lämna mig ensam hemma då han skulle iväg.

Hemligt uppdrag? Nädå, han skulle bara äntligen få hämta tv:n som han väntat på i drygt 1,5 månad ,eftersom Elgiganten här brann i samma veva som tv:n skulle ha kommit hem! Vad tror ni hände när han står där och väntar i den provisoriska lokal som Elgiganten nu huserar i? Japp!  Brandlarmet går!!!!

Man kan tro att det går troll i tv köpet! Till slut fick han med sig den hem, så då fick man ju rycka ut och hjälpa honom med installation. Fatta vad mycket kul sladdar……………..  En jättestor kartong och massor med frigolit var det också. Bengan tyckte förresten att jag skött mig jättebra så jag lyckades nog lura honom 😉

Senare började husse prata om hockey och nån som hette Foppa som tydligen är/var nåt alldeles speciellt. Kunde ju bli kul tänkte jag, men nädu, det var inte alls meningen att jag skulle få vara med om nåt sånt. De stora tjejerna skulle få vara ensamma hemma, men det var jag visst alldeles för liten för sa dom. Iväg till grannen bar det med buller och bång. Buren tog de med sig så att jag kunde ta lite vila mellan varven och det var skönt. När de kom hem inte helt muntra eftersom MoDo förlorat så satt jag i knä hos grannen och mös i soffan.

Gjorde några tappra försök till bad ikväll igen, men den här gången var matte beredd så vips stog vattenskålen på bänken! Hur ska jag nå dit upp? Får nog smyga lite nästa gång så att hon inte hör!

Vi hörs imorn!

