Igår var det samma procedur som  tidigare morgnar. Matte och Hugo pös iväg efter lite pussande på nosen. Jag kan bara inte förstå varför ingen kan slå på värmen utomhus! Man fryser ju arslet av sig när man ska ut och göra både ettan och tvåan stup i kvarten!!!!!!

Husse och jag hade lite sitt träning och jag tror han förstod hur vi skulle göra till slut.

När jag slår ner rumpan i golvet ska han ge mig en godis! Funkade riktigt bra efter några försök! De är inte svåra att förstå sig på trots allt…………….

Senare på förmiddagen skulle husse få vara lite ledig från barnvaktande hade han och matte bestämt, för det är visst ungefär lika utmanande för det sociala intellektet att vara hemma och prata med en valp, som att vara hemma och byta blöjor på en människobebis. Man kan behöva komma ut och träffa lite folk.Sagt och gjort!

In i bilen och vips var jag utanför dörren till ett ställe där det luktade hur spännande som helst!!!! Innanför dörren stog matte och väntade.

Vilket place!!!!!!! Vi hade kommit till mattes jobb, för nu var det visst dags att jag skulle introduceras på arbetet. Arbeta, jag ? Jag är ju bara en liten skit än!!!!!!!!!

Väl inne fanns det hur mycket som helst att kolla in. En hel vägg med bara godis,  snacka om att det snurrade runt i huvudet av alla dofter. Det var grisöron, tjurmuskelbitar, torkade märgben och en massa annat, så man bá , WOW va häftigt!!!!!!!!!!

Jag fick knata omkring lite för mig själv och undersöka medan matte stog och pratade med de andra tjejerna som jobbar där. Vet ni vad jag hittade där bakom en hylla?! En vit lurvig sak som rörde på sig när jag buffade på den med nosen. Det var Iso, en av katterna som jobbar på Reginas Zoohörna. Störtkul kille, ända tills jag bet honom i örat, då tittade han bara på mig som om jag var nåt som katten släpat in, och sen sa matte att nu fick det vara bra. Man får inte göra hur som helst med ”personalen” tydligen…………………. 😉

Sen fick jag gå ner till personalrummet och där var redan resten av min flock! Åh, vad skönt att ha nån man känner på ett nytt ställe.  Resten av dagen på jobbet så fick jag springa runt och undersöka personalutrymmen och hux flux så satt jag fast under en hylla………… Ja, vet inte hur jag kom dit, och matte fattade heller inget. Annica och Brittan fick montera loss lite hyllor med burar på så att de kunde plocka fram mig.  Det är skönt med riktiga vänner. Jag ska erkänna att jag inte jobbade riktigt hela tiden utan det blev lite tupplurar mellan varven….

Ni kan tro att jag sov skönt när jag kom hem sen på kvällen! Det är jobbigt att jobba när man är liten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

