Tänk att det här med mat ska va så märkvärdigt! Om man ändå kunde få bestämma lite själv! Då skulle jag bestämma att man fick äta när och hur mycket man ville!

Även om jag ligger och väntar så snällt så säger de bara, -Nej lilla tryne, du åt för bara 10 minuter sen! Morr! Varför ska man va liten och inte få äta som man vill, sa jag till Pawa en dag, och vet ni vad hon svarade?

Du ska vara glad som får mat 4 ggr om dagen, vi stora hundar äter bara 2 ggr om dan. Fatta vad de går miste om! Mat som är så gott! Men så säger matte att det syns att jag äter duktigt för jag har redan ökat till att väga 9 kg. Matte stog på vågen häromkvällen med mig i famnen och när hon sen sa att jag vägde 15 kg så trodde inte husse på henne…………….. 😉

 

 

 

 

matdags

matdags22

matskal3

matskal22

matskal12

Husse skrattade när såg alla bilder som är knäppta på mig i matskål, men vadå, är inte mat en av livets höjdpunkter? För er som undrar så äter jag nu knappt 1,5 dl uppblött Nutra nuggets puppy 4 ggr om dagen. Matte tyckte att jag behövde lägga på mig lite till så jag tackade ju inte nej till mer mat………………..

