Underbar är tiden när man är en liten valp, alla nosar en i pälsen, luktar en i munnen, bär gärna omkring på en och man får ligga i knä och mysa. Det gäller att passa på för den tiden är inte långvarig. Just nu är jag inte mycket större än 4 rutor!

4rutor

Snart är vi gängliga tonåringar med långa kalvben och struliga rörelser som inte riktigt hänger med på det vi vill! Då ryms man inte längre lika enkelt i ett knä, och inte får man heller lika smidigt kura ihop sig i någons famn. Husse och matte säger att de skall ta vara på den här tiden, och inte mig emot! Jag ligger gärna och myser!

trott1

Här sover inga hundar i sängen men väl i sovrummet i egna bäddar. Jag här än så länge en bur, men när jag blir stor har matte sagt att jag skall få en egen bädd, förutom den som jag har i vardagsrummet! Till dess får jag mysa i sängen på mattes knä.

gisela-sang

Matte har dille på att snusa i mina tassar och det kanske inte är så svårt att förstå? 😉

tass

