Måste ju berätta lite om vår tillfälliga förstärkning på den manliga sidan. ( Fast jag vet inte riktigt hur det räknas för matte skvallrade nåt om kastrerad) Första mötet var litet pinsamt då jag lubbade fram och kastade mig om halsen och ropade Hej Uno! Den svarta hunden såg inte ut att fatta alls vad jag menade och Pawa gjorde en snygg teaterviskning – Han heter Roy! Ops!

För er som inte känner till mina gamla hemförhållanden kan jag berätta att i Kännåsen där jag kommer från så bor Uno, en svart schäfer.

Det verkade nästan som att Roy tyckte att det var lite pinsamt att träffa en så söt liten tös.

090320-028

Bara efter några timmar tinade han upp, för jag har inga problem att umgås med de som är äldre. Matte vill bara att vi tar det lite lugnt men det sköter Pawa om. Hon kommer gående och tittar på Roy om det blir för stojigt och sen är det lugnt ett tag. Matte tycker att han är lite väl tung för mig.

090320-044

 

 

090320-053

Vi har riktigt kul mellan varven men vi får inte härja riktigt som vi vill! Han är mycket försiktigare när han leker med mig än när han leker med Pawa. Jag tycker nog att han behandlar mig lite som den prinsessa jag är!!! 🙂

