Så vaknade då min matte utan feber imorse och kände det som att hon vunnit på Lotto sa hon. Då visste jag vad det innebar för det hade hon nämligen talat om dagen innan.

Vi skulle till veterinären…………….

Det har varit dags ett tag för mig att få min spruta, men sista tiden har det ju varit lite tufft för matte att komma iväg. Nåja, bättre lite sent än lite aldrig!

 Jag skulle iallafall intet ont anande ut för att göra nr 1 (alltså kissa) på morgonkvisten, och eftersom matte var piggare nu var det inget konstigt i sig att hon gick ut med mig. Döm om min förvåning när jag släpper på strålen och helt plötsligt står det en plastburk mellan mina bakben! Märkligt tänkte jag och kissade vidare. Det visade sig att matte fått för sig att jag skulle ta med ett urinprov till veterinären! Hon tycker att jag varit lite klibbig mellan bakbenen och har fått för sig att jag har fått urinvägsinfektion.

 Men hallå! Bara för att du har varit sjuk betyder inte det att jag måste vara sjuk. Har jag feber eller………?! Nä! Just det! Veterinären sa att det förmodligen var helt vanliga flytningar som små flickor kan ha. Hallå matte är du inte tjej själv!!!!!! Hört talas om f l y t n i n g a r ? Är väl inget alls konstigt!

Nu fick jag sitta där på golvet och vänta förgäves på min spruta medan Pawa och Biira fick sina……………. Snopet!

Nåja! Vi (matte och veterinären) kom överens om att de skulle odla på urinprovet till imorgon. Förmodligen visar det ingenting utan jag får nog åka och ta min spruta imorgon.

Hemma igen så fick matte för sig att jag skulle bada! Bara för att hon känner sig lite piggare finns det väl ingen anledning att ta ut sig alldeles eller…? Hon tyckte att jag såg ut som en hoptovad raggsocka efter Roys alla busgrepp och vänliga slickningar.

Kan här meddela att Esprees nya schampo melon cucumber doftar jättegott enligt matte. Som piggelin glass!!

090228-017

090228-020

