Igår var husse och matte bjudna på middag hos mormor och morfar och jag fick ju naturligtvis följa med. Det ska nämligen vara bra att jag får träna på att vara ifrån min flock säger dom. Först fick jag ligga nån timme i bilen och det är inte nåt som jag har problem med, utan det är ganska mysigt. Det var så att matte tyckte att det skulle vara lugnast under middagen om jag inte var med……………….! Fattar inte vad hon pratar om!!!

Hos mormor och morfar bodde den här helgen mattes syster Regina, som annars pluggar i Uppsala. I hennes flock ingår just nu en farbror som heter Humle (Vorsteh 11 år), och 3 st Pointerflickor Ila, Hawa, och Game. Det är ju då alltså mina kusiner om jag fattat det här rätt. Snacka om att man kan bli snurrig i huvudet. 3 vita hundar med svarta huvuden och ett gäng med svarta prickar och fläckar lite här och där! Jag trodde att jag visste vem som var vem, men hux flux hade jag blandat ihop dom.

 Hur det var så skulle vi dricka kaffe i vardagsrummet efter maten, Och vet ni vad de prickiga tjejerna gör!!!!!!! De kliver upp i soffan och lägger sig där!!!!!!!!!!! Som om det var det naturligaste i världen!  Jag blev alldeles paff. Skulle vi aldrig fått göra……… Fatta hur varmt det skulle bli att tränga ihop sig med en massa människor i soffan,.Fast det är klart, de där stackars prickiga hundarna har ju inte nån värmande päls på sig så dom fryser väl hur lätt som helst!!!

