Nu ni ska ni tro att matte börjar stånka när hon ska hjälpa mig in i bilen. Hon tycker nämligen inte att jag ska hoppa in själv, eftersom det blir lite fel ibland och jag då ramlar baklänges. Ärligt talat gillar jag inte riktigt att hoppa in i bilen heller……… Det är bättre när man är på plats i den  kan knoppa i väntan på att man ska komma fram!

Jag är inte heller  så förtjust i att det börjar bli så varmt  i bilen på morgonen innan AC:n kommit igång, för attan vad det är lätt att börja må illa när man ätit frukost bara nån halvtimme innan man ska åka och sen är det varmt i bilen! Det har hänt att jag tagit gustavsbergsbussen nån gång………. 😦  (Nuförtiden äter jag frukost på jobbet)

Det var precis vad som hände i helgen, och vad tror ni matte fick syn på då? Jo en spagetti (trodde jag) , men icke sa Nicke! Det var det inte,sa matte. Nä, iväg på apoteket och köpa maskmedel. Sen började det roliga. Tanten på apoteket sa att om man bara hade spagettimask så skulle man helst inte använda tabletter som tog mer än det, utan använda Banminth pasta som tar spagetti. Den pastan ska tas i cm/kg………………….

17 kg hund x 2 cm/kg= 34CM!!!!!  Hur gör man enklast ,tänkte matte? Skinka går ju alltid hem, för även om pastan skulle vara smaklig så skulle den ju ner på nåt vis.

Så här i efterhand hade det nog varit enklast att bara blanda det i maten som det stog att man kunde göra, men då matte var orolig att jag inte skulle äta upp (har det hänt nån gång än? 😉 ) så tyckte hon att skinka var ett bra alternativ.

Nu är det bara så här att Rallybruden har lite skralt med tänder här och där, och om ni sätter er in i hur det är att försöka tugga skinkskivor med en kladdig smörja med salva i utan tänder, kan ni kanske föreställa er vad som hände? Jepp! Den skinkan med tillhörande maskmedelspreparering envisades med att hela tiden halka ut ur min mun!!!! Det tog ett tag, men sen lyckades matte  krångla i mig  alltihop.

Mina sjutton kilo är snyggt fördelade på en mycket lång och slank kropp. Matte funderade förra veckan om det kunde vara så att hon köpt en schtax. Just nu ser jag visst ut som en lång slang, men jag har hört att det är fler av oss syskon som har denna vackra kroppsform. Akta er vad vi ska bli snygga om några månader till när vi hunnit ikapp med resten av kroppen. För er som hängt med på mattes ”rutmönster på golvet” jämförelse kommer här ett nytt foto för 19 veckor!

 

090429-007

19 veckor Rally

6-rutor

16 veckor Rally

Ta det lugnt i Valborg och skona våra hundöron för alla smällare!!!!!!

