Så har jag då tillbringat ännu en underbar helg i paradiset. Jag förstår att det kallas så, för det är så härligt där!!!!

Nu hade nästan all snö smält bort utom en remsa närmast häcken där inte solen riktigt nått in. Åh vad det var kul att sladda där fram och tillbaka!!!! Saknar faktiskt det kalla vita litegranna.

090503-033

Annars hade jag ju fullt upp med att hjälpa matte att rensa upp i rabatterna inför våren. Jag fattar inte varför hon inte uppskattar att jag tog tag i det som jag tyckte att hon hade missat, när hon gått därifrån…………….. 🙄

090503-059

Hon tyckte att jag kunde hjälpa till att dra ris istället, när hon hade kapat ner vinbärsbuskarna ,som tydligen inte ville ge några bär iallafall.

 Det blir jättebra, för då får vi en skitbra racingbana runt gäststugan……………………….!! Utan att man behöver akta sig för att få en massa smisk av risbuskarna! Trädgårdsarbete tar på krafterna och nog är det skönt att få lägga sig ner på en sval gräsmatta och ladda batterierna lite.

090503-050

