Hej allihopa!

Jag har ju glömt att berätta för er att jag har varit ute och provat på det här med spår för första gången! Matte tyckte vi skulle ta tag i det och ringde till en tjej som heter Annelie och undrade om vi fick följa med när hon skulle ut. Absolut, sa hon och så drog vi iväg.

Sämsta tänkbara väder skulle det komma att bli innan vi var hemma igen, men inget dåligt väder, bara dåliga kläder……………… 😉

Först la Annelie ett spår till Pawa som skulle få ligga och ”mogna” ett tag och sedan la matte ett lagom lite kort spår till mig att prova på. När det korta spåret legat ett tag (och matte hunnit stå och prata lite) så tog hon fram sele och lina och jag undrade naturligtvis vad som var på gång. Vi knatade iväg en bit och sen var det påklädning. 

Jag kom intet ont anande gående och plötsligt kände jag lukten av matte på marken fast hon gick bakom mig……….. Ner med näsan och se, strax låg där en godbit och väntade. Efter lite snusande fram och tillbaka så bar det iväg inöver skogen och matte sa att jag var jätteduktig! 🙂 Hux flux hittade jag en av mina favvoprylar där i skogen och då fick jag ännu mer beröm! Det här ska vi göra fler gånger och inte mig emot.

När Pawa fått gå sitt spår var matte också jättenöjd när hon kom tillbaka, för ”tanten” hade skött sig jättebra när hon fattat vad det handlade om! Tyvärr hade matte lyckats med att trilla baklänges i skogen och slå ner rumpan ( läs svanskotan) alldeles onödigt hårt på en sten där i skogen och  det var tydligen inte alls skönt.

Det har inte blivit bättre i rumpan så imorgon ska hon gå till nån som ska kolla så att hon inte ”tryckt ihop” ryggen i fallet. Jag tycker nog att hon blivit lite kortare. Hur nu det är möjligt med tanke på hennes ringa höjd över havet 😉

090509-052

