Igårkväll raggade matte ut Annelie, Ramona och Angelika på nya övningar i skogen. Hon tyckte att det var bäst att passa på medan det fortfarande var väder som var trevligt att vara ute i. Ner i stora väskan åkte selar, linor, leksaker, blodpudding, korv, vantar, mössa och en massa andra bra att ha grejor. Hon mumlade nåt om att hon egentligen skulle ha kokat med sig kaffe, men det var då inte nåt jag skulle sakna.

Framme i skogen fick vi som vanligt vänta i bilen medan de tvåbenta gav sig iväg. Ännu mer väntan innan första  och andra hund fick ge sig ut.

Sen var det min tur som tredje hund. Matte knatade iväg mot spåret och sen fick jag på mig sele och lina. Jag tror att jag börjar ana hur det går till. Det kommer en doft i näsan när vi går iväg in mot skogen och matte berömmer mig. Så går man iväg längs doften och rätt som det är ligger det nåt gott och väntar. Fortsätter man kan man hitta nåt kul och ännu längre bort när det är slut brukar det både finnas en jätterolig leksak och nåt riktigt gott. Matte berömmer mig och tycker att jag är så duktig så 🙂

Biira och Pawa fick också gå spår igår, och sen när vi hade gjort allt klart, så tänkte matte och Ramona att jag och Valla (min kompis Australian Shephard) skulle få ränna av oss lite. Vad jag inte hade sett var att Fixa också sprang omkring runt bilarna. 

Fatta vad rädd jag blev när det helt plötsligt dök upp en vit virvelvind och skulle vara med och jaga lilla mig!!!! 😮  Innan jag fattade vad det var! Egentligen inget konstigt alls bara en vit herdehund, som är lika förtjust i att springa som mig!!! Lite läbbig var hon, så mellan varven tog jag en repa till mattes ben, för att sen jaga vidare.

Kan någon tala om för min matte att valpar ska gå och lägga sig i tid! Vi kom inte hem förrän efter halv 11 igår kväll, så nu är det dags att knoppa.

Natti natti!!!!

