Men vad gör väl det när man har en husse som fick vara ledig 7 veckor i sommar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂

Jag har det så superkul  och de få dagar jag har varit tvungen att följa med matte på jobbet har det bara varit roligt. Hela sommaren har gått åt till att busa och bada. Det är sånt man ska göra när man är liten, för det har lillhusse Hugo sagt.

Pawa hon har mest hjälpt husse och Bengan att bygga vår nya takade grillplats, och där har husse, matte och Bengan suttit och ljugit varje kväll den här veckan. De grillar korv sent på kvällarna  och vi får inte smaka 😦  Vad är det för sätt?!

Vi var iväg till Åsele på marknad för några veckor sen, och jag fick följa med matte och gå ut bland alla knallar och titta på saker. De andra hundarna fick sitta i bilen vid mormor och morfars husvagn.  Matte tyckte att  det blev mycket med oss alla 3 bland alla ben och fötter. Det var skitkul!  2 ggr kom det fram mammor som undrade om deras söner fick klappa på mig och visst fick de det. Husse trodde nog inte att jag ens märkte det för jag hade fullt upp med att titta mig omkring.

När husse blivit less ( det gick ganska fort) så gick han tillbaka till husvagnen och fikade, medan jag och matte fortsatte ett tag till. Vi hittade ett ställe där de sålde hundgrejor och där shoppade matte grisöron till mig. När man är på marknad ska man få godsaker.

Intet ont anande kom jag gående runt ett hörn, men vet ni vad jag mötte? Jag hann känna en underlig lukt och tvärstannade.Jag tittade mig noga omkring och där stog den!

Den var så läskig och tittade på mig med sina små pliriga ögon och tänkte nog att jag skulle vara ganska god till middag………………………. Matte den galningen hon tyckte att jag skulle gå fram och hälsa, men se det gick jag inte på. Jag tyckte att det var säkrast att skälla ut den fulingen som stog där som om den ägde hela vägen!!!!

Undrar ni vad det var? Jo jag skall tala om för er att jag har mött ett vildsvin!!!! Matte sa att den alls inte tänkte äta upp mig men jag litar inte på att den verkligen var uppstoppad.

Allt för idag! Sköt om er! Ihelgen blir det föräldrafritt för matte och husse ska till gammattarna på kalas och vi ska vara hemma med Bengan!

