Nu har jag blivit stadsbrud igen! Eller egentligen bor vi ju inte i stan utan i en stor lägenhet några kilometer utanför, fast det låter häftigare om man säger att man bor i stan. Vi har varit här sen i fredags och det är helt ok. Matte tycker väl att det är lite trassligare när vi ska ut och morgonkissa. Hon kan inte bara öppna dörren och släppa ut oss utan måste ju med ut. Jag undrar vad grannarna egentligen tror när hon kommer ut i morgonrock och ser ut som en rotborste i håret!? Jag brukar skynda mig och göra det jag ska så att vi får skynda oss in 😉

090715-154

Nu har jag  ju också blivit så stor att jag får följa med på riktiga promenader här. Innan sommaren tyckte matte att jag bara skulle gå kortare prommisar så jag har inte riktigt utforskat alla omgivningar här. I lördags hakade husse på, och vi drog iväg. Det finns så fantastiskt mycket att snusa på så man blir ju alldeles snurrig i huvudet!

Efter att vi gått några kilometer kom vi fram till en jättestor gräsmatta med små ulliga gulliga djur. Matte sa att det var en hage med får. De var inte så intressanta utan gick mest och betade gräs. Lite längre fram stog det dessvärre några  andra vidunder. När jag kom och gick förbi stod de bara alldeles stilla. Alla möjliga färger.Brunfläckiga, svartfläckiga, helsvarta, vita och hemska! Det var till och med så att jag kände att jag var tvungen att berätta för dom att jag minsann är jättestor och jättestark. När vi passerade så började de helt plötsligt att förfölja oss. Fler och fler blev det som kom emot mig! Sen stannade de vid stängslet och tittade på mig med stora ögon och undrade nog om jag var god att äta!

Matte sa till mig att jag kunde vara helt lugn för att de snälla djuren äter bara gräs. Sen är tydligen kossor jättesnälla men otroligt nyfikna, så de hade nog inte alls tänkt att äta upp mig.

