Det var alltså en dag i somras när jag, husse, Bengt och Siba var hemma och matte jobbade som det blev bestämt! Matte hade Biira och Pawa med sig på jobbet och det var sjukt varmt. Husse hade då på förslag att vi skulle ta en tur med båten. Jag kunde ju inte säga att jag inte visste vad det var för man ville ju inte verka novis.

Sagt och gjort!

Jag fick på mig en snygg jacka, fast husse sa att det hette flytväst. Det var Pawas , men jag fick låna den, sa han. Eftersom jag aldrig satt min tass i det där vita stora badkaret så tyckte husse också att det var säkrast att jag även var fast i ett koppel för  säkerhets skull……………. Som om jag skulle hitta på några dumheter!!! Skulle väl aldrig hända! 😳

Hopp i båten! Inga problem. Det var lite vingligt, men jag kollade in hur Siba gjorde, och med lite låg tyngdpunkt när man gick var det hur enkelt som helst!! Vi puttrade iväg i lagom fart för att jag skulle få känna hur det kändes och det var helcool. Efter ett tag blev det lite tuffare tag, och högre fart och det var ännu häftigare. Husse kör väldigt stadigt när vi hundar är med i båten, för jag tror att han är lite rädd om oss.

Jag förstår nu varför Pawa blir så nipprig om husse tar fram sin flytväst och hon inte får följa med! Det här vill man ju inte missa. Tänk att få sitta och njuta av vågor, friska fläktar, och fåglar som retas och flyger över en bara sådär lagom långt ifrån. Kalashärligt!!!! Husse ringde till matte på jobbet och sa att nu måste minsann Rally också få en egen flytväst! Det fick jag. En egen som är gul och blå!!!!

Visst längtar man tillbaka till sommaren när man ser de här bilderna?!

090731-D40-245

090731-D40-251

090731-D40-260

