You are currently browsing the daily archive for 28 februari 2009.

Underbar är tiden när man är en liten valp, alla nosar en i pälsen, luktar en i munnen, bär gärna omkring på en och man får ligga i knä och mysa. Det gäller att passa på för den tiden är inte långvarig. Just nu är jag inte mycket större än 4 rutor!

4rutor

Snart är vi gängliga tonåringar med långa kalvben och struliga rörelser som inte riktigt hänger med på det vi vill! Då ryms man inte längre lika enkelt i ett knä, och inte får man heller lika smidigt kura ihop sig i någons famn. Husse och matte säger att de skall ta vara på den här tiden, och inte mig emot! Jag ligger gärna och myser!

trott1

Här sover inga hundar i sängen men väl i sovrummet i egna bäddar. Jag här än så länge en bur, men när jag blir stor har matte sagt att jag skall få en egen bädd, förutom den som jag har i vardagsrummet! Till dess får jag mysa i sängen på mattes knä.

gisela-sang

Matte har dille på att snusa i mina tassar och det kanske inte är så svårt att förstå? 😉

tass

Att det är jobbigt att jobba vet väl alla, men hur jobbigt är det för en liten valp?

Inte speciellt faktiskt!!!!  Jag tycker att jag har det riktigt soft på jobbet. Tyvärr har ju inte matte lyckats komma ihåg kameran än, men det kommer var så säker!

Det brukar börja med att jag kollar igenom hur mycket tuggvänliga grejor som lämnats kvar i personalutrymmena. Det kan vara foppatofflor, väskor eller annat som kan vara roligt att leka med. Den brukar jag se över avloppen. Det finns 3 st golvbrunnar  och alla har lock som skramlar jätteroligt när man far runt med dom!!!! När man lyft undan locken så är det en plastmojäng där nere som är som nåt slags filter. De måste kollas av och tas bort dammråttor och liknande ifrån, och eftersom det är vatten därnere brukar jag även passa på att svabba runt lite med det. Stillastående vatten är inte bra!

Fattar bara inte varför Annica (mattes kompis) muttrade  så när hon kom ner från butiken? Hon borde väl vara glad när jag hjälper till!

På tal om vatten. Jag fixade ju storstädning på mattes kontor igår också! Lilla jag, som är så oskyldig fick ju skulden för att någon (matte) hade lämnat en 10 liters hink fylld till hälften med vatten inne på hennes kontor. Jag kan väl inte hjälpa att jag bara måste kolla vad som fanns längst ner på botten i den. Sen var den ju så vinglig att bara för att jag ställde framtassarna på den så tippade den!!!!!!!!!!!!!!!!!

Splash sa det och sen rusade matte iväg och kom tillbaka med en av mina favoritleksaker SKURMOPPEN!  Men tro inte att jag fick leka med den inte! Nädå, efter att jag attackerat den några gånger så åkte man in i buren. Matte sa att det var helt hopplöst med mig hängandes kanandes!  Trams! Jag som bara ska hjälpa till!

Tur att husse kom och hämtade mig igen på eftermiddagen så att vi kunde ta en liten mysig tupplur! För även om jag vilar en hel del mellan varven går det inte upp mot att mysa hemma!

tupplur

Rally, en än så länge väldigt liten hund som flyttat från mattorna i Kännåsen till Örnsköldsvik.
februari 2009
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Kategorier

Besökare sedan 14:de februari 2009

  • 5 806 besökare